Publikationen
2019
Holiga Š, Hipp JF, Chatham CH, Garces P, Spooren W, D’Ardhuy XL et al. Patients with autism spectrum disorders display reproducible functional connectivity alterations. Science Translational Medicine. 2019 Feb 27;11(481):eaat9223. doi: 10.1126/scitranslmed.aat9223
Goreis A, Voracek M. A systematic review and meta-analysis of psychological research on conspiracy beliefs: Field characteristics, measurement instruments, and associations with personality traits. Frontiers in Psychology. 2019 Feb 11;10:205. doi: 10.3389/fpsyg.2019.00205
Kothgassner OD, Goreis A, Kafka JX, Van Eickels RL, Plener PL, Felnhofer A. Virtual reality exposure therapy for posttraumatic stress disorder (PTSD): a meta-analysis. European Journal of Psychotraumatology. 2019 Jan 1;10(1):1654782. doi: 10.1080/20008198.2019.1654782
Grupp F, Moro MR, Nater UM, Skandrani SM, Mewes R. ‘Only God can promise healing.’: help-seeking intentions and lay beliefs about cures for posttraumatic stress disorder among Sub-Saharan African asylum seekers in Germany. European Journal of Psychotraumatology. 2019;10(1):1684225. doi: 10.1080/20008198.2019.1684225
2018
Xiong N, Duan Y, Wei J, Mewes R, Leonhart R. Antidepressants vs. Placebo for the Treatment of Functional Gastrointestinal Disorders in Adults: A Systematic Review and Meta-Analysis. Frontiers in Psychiatry. 2018 Dez 4;9:659. doi: 10.3389/fpsyt.2018.00659
Grupp F, Moro MR, Nater UM, Skandrani SM, Mewes R. "It's That Route That Makes Us Sick": Exploring Lay Beliefs About Causes of Post-traumatic Stress Disorder Among Sub-saharan African Asylum Seekers in Germany. Frontiers in Psychiatry. 2018 Nov 26;9:628. doi: 10.3389/fpsyt.2018.00628
Deimann P, Kastner-Koller U. WVT: Testbesprechung. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 2018 Okt;50(4):209-213. doi: 10.1026/0049-8637/a000200
Reichardt J, Ebrahimi A, Nasiri Dehsorkhi H, Mewes R, Weise C, Afshar H et al. Why is this happening to me? - a comparison of illness representations between Iranian and German people with mental illness. BMC Psychology. 2018 Jul 20;6(1):33. doi: 10.1186/s40359-018-0250-3
Deimann P, Kastner-Koller U. Generelle Entwicklungsverzögerung – Michelle, 3;7 Jahre. in Hirschmann N, Deimann P, Kastner-Koller U, Hrsg., Fallbuch WET: Der Wiener Entwicklungstest in der Praxis. 1 Aufl. Göttingen: Hogrefe. 2018. S. 31-43
Deimann P, Kastner-Koller U. Kognitive Entwicklung – Julia, 4;7 Jahre. in Hirschmann N, Deimann P, Kastner-Koller U, Hrsg., Fallbuch WET: Der Wiener Entwicklungstest in der Praxis. 1 Aufl. Göttingen: Hogrefe. 2018. S. 56-66
Reich H, Rief W, Brähler E, Mewes R. Cross-cultural validation of the German and Turkish versions of the PHQ-9: an IRT approach. BMC Psychology. 2018 Jun 5;6(1):26. doi: 10.1186/s40359-018-0238-z
Hirschmann N, (ed.), Deimann P, (ed.), Kastner-Koller U, (ed.). Fallbuch WET: Der Wiener Entwicklungstest in der Praxis. Göttingen: Hogrefe Verlag GmbH und Co. KG, 2018. 312 S.
Thoma MV, Mewes R, Nater UM. Preliminary evidence: the stress-reducing effect of listening to water sounds depends on somatic complaints A randomized trial. Medicine (United States). 2018 Feb 1;97(8):e9851. doi: 10.1097/MD.0000000000009851
Kastner-Koller U, Deimann P. Allgemeine Entwicklungsdiagnostik mit dem Wiener Entwicklungstest. in Hirschmann N, Deimann P, Kastner-Koller U, Hrsg., Fallbuch WET: Der Wiener Entwicklungstest in der Praxis . 1 Aufl. Göttingen: Hogrefe. 2018. S. 9-27
Rollett B, Kastner-Koller U. Das Wiener Interaktions- und Kontakttraining. in Rollett B, Kastner-Koller U, Hrsg., Praxisbuch Autismus für Erzieher, Lehrer, Psychologen, Therapeuten und Eltern. 5 Aufl. München: Elsevier. 2018. S. 55-62
Koch H, Naber A, Deimann P, Kastner-Koller U. EMK 3-6: Testbesprechung. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 2018;50(2):108-112. doi: 10.1026/0049-8637/a000192
Kastner-Koller U, Deimann P. Fein- und Visumotorik – Laurenz, 5;6 Jahre. in Hirschmann N, Deimann P, Kastner-Koller U, Hrsg., Fallbuch WET: Der Wiener Entwicklungstest in der Praxis. 1 Aufl. Göttingen: Hogrefe. 2018. S. 43-56
Deimann P, Kastner-Koller U. Testen und standardisierte Testverfahren für frühpädagogische Kontexte. in Strohmer J, Hrsg., Psychologische Grundlagen für Fachkräfte in Kindergarten, Krippe und Hort. 1 Aufl. Bern: Hogrefe. 2018. S. 377-383
Kastner-Koller U, Deimann P. Überblick über klassische Verfahren zur Schuleingangsdiagnose. in Schneider W, Hasselhorn M, Hrsg., Schuleingangsdiagnostik. 1. Aufl. Göttingen: Hogrefe. 2018. S. 19-34. (Tests und Trends - Jahrbuch der pädagogisch-psychologischen Diagnostik, Band 16).
Zeige Ergebnisse 61 - 79 von 79